KAŻDA LEGENDA

MA SWÓJ POCZĄTEK

 

SZKÓŁKA MAŁYCH SPORTOWCÓW

START > SYSTEM SZKOLENIA

METODYDKA

SYSTEM SZKOLENIA

Nasz program szkolenia uwzględnia ogólny rozwój dziecka kładąc duży nacisk na kondycję oraz tzw. ćwiczenia ogólne. Systematyczny postęp rozwoju sportowego dziecka również realizujemy poprzez organizowanie sparingów z klubami, drużynami reprezentującymi podobny poziom jak i - co jest dla nas priorytetem - drużynami lepszymi.

Szkoła nasza realizuje również doskonalenie się zawodników na zajęciach indywidualnych, stawiając tym samym na maksymalny rozwój danej osoby dając szanse i spełniając marzenia pozostania w przyszłości profesjonalnym piłkarzem.

Celem naszego systemu szkolenia jest ujednolicenie procesu treningowego w zależności od wieku i umiejętności trenujących.

 

Metody szkoleniowe stosowane podczas treningów w SMS Pabianice mają za zadanie:

  • zachęcić dzieciaki do grania w piłkę nożna
  • zachęcić rodziców do spędzania więcej czasu z dziećmi
  • pobudzić rywalizację wśród dzieci z uwzględnieniem gry fair play
  • stawiać na piłkarskie rozwój dzieci
  • stosować w praktyce wiedzę w zakresie techniki, dynamiki, rozumienia gry
  • wprowadzać dzieci rozważnie w świat piłki nożnej i kibicowaniu
  • pokazać przyjemność z bycia wysportowanym

 

System szkolenia powstał na bazie własnych doświadczeń oraz doświadczeń najlepszych uwzględniać metodyki treningowe angielskich, niemiecki i hiszpańskich akademii piłkarskich.

CEL SZKOLENIA

Profesjonalne podejście do szkolenia

Ćwiczenia ogólne z piłką

Przygotowanie do ćwiczeń wytrzymałościowych

Zadania naszego stowarzyszenia

Głównym zadaniem SMS jest wykształcenie wypełni wyszkolonego piłkarza umożliwiająca mu rozwój w wymarzonym świecie piłkarskim. Dzieci szkolone od najmłodszych lat (nawet 3,5 lat) są przygotowywane po ukończeniu szkolenia do procesu naborowego do grup wiodących innych klubów piłkarskich oraz wyszkoleni według nowoczesnych metod treningowych właściwych dziecięcemu futbolowi.

 

Szkółka SMS to również dobre miejsce dla zawodników, którzy nie dostali się do lokalnych klubów ze względu na wiek (zbyt młode dzieci) czy na niewystarczające umiejętności. W naszej Szkółce przygotujemy młodych piłkarzy do tego aby dostali się w procesie selekcyjnym do wiodących klubów piłkarskich.

 

Praca z dziećmi w wieku 3,5 - 10 lat

Metodyka prowadzenia zajęć oraz treningi sportowe wpływają w znaczący sposób na rozwój osobowy dziecka. Efekty widoczne już są po drugim miesiącu treningów.

Dzieci w wieku przedszkolnym, wczesnoszkolnym są w ciągłym ruchu. Dlatego często modyfikowane są treningi na bieżąco realizując aktualne potrzeby dzieci uwzględniając jednak plan zajęć jako fundament dnia treningowego. Należy pamiętać, że ruch dla dzieci w wieku 4 - 8 lat jest prawem i potrzebą poprawnego rozwoju małego dziecka.

 

Dodatkowo uzyskujemy:

  • przyzwyczajenie dziecka do wysiłku fizycznego - treningi stają się naturalnym elementem każdego dnia - sport staje się jednym z wielu podstawowych potrzeb do zaspokojenia przez dziecko - uzależnia się od zdrowego trybu życia,
  • rozwijamy siłę, szybkość oraz chęć doskonalenia się,
  • rozwijamy również dzieci mentalnie, emocjonalnie,
  • uczymy pracy w grupie, gry zespołowej.

Możliwości dziecka w wieku 3,5 - 7 lat:

  • dziecko ma wielkie pokłady niespożytej energii, jest w ciągłym ruchu - ale postępuje ostrożnie,szybko się męczy, jednak odpoczynek jest krótki - brak pełnego zainteresowania
  • osobą dla dziecka jest deprymujący,
  • jego największą zaletą jest duże rozciągnięcie - stawia jako wzór swojego trenera i świeżo poznane gwiazdy światowego futbolu,
  • masa mięśniowa jest słabo rozwinięta ale ma bardzo dużą wyobraźnię,
  • brak dobrej koordynacji ruchowej a koncentracja na danym ćwiczeniu jest bardzo krótka.

 

Dlatego prowadząc zajęcia dla młodych piłkarzy bierzemy powyższe pod uwagę i stawiamy na zajęcia atrakcyjne a zarazem realizujemy założony plan szkolenia.

 

  1. Podczas treningu dobieramy ćwiczenia oraz zabawy w formie ćwiczeń aby dzieci miały dużo swobody w ich wykonywaniu utrzymując określone zasady związane z poprawną techniką. Takie podejście uruchamia wyobraźnie dziecka i zmusza do podejmowania po pierwsze: szybkich decyzji po drugie wg ich oceny właściwych.
  2. Zabawy oraz gry dobierane są pod kątem możliwości ich wygrywania przez każde z dzieci - uczymy również przeżywania porażek jak i gry fair play.
  3. Stawiamy sobie za cel wszechstronny rozwój ruchowy dziecka realizując misję wykształcenia zdrowego i “zarażonego pozytywnie” sportem, nie tylko piłką nożną.
  4. Stawiamy na sparingi między grupami naszej Szkółki ale również z innymi klubami z obszaru naszego województwa. Na każdym treningu realizowany jest mecz, który jest omawiany przez trenerów.
  5. Nie oceniamy zawodników! - staramy się im wskazywać optymalną drogę rozwoju, jednak dzieci nie porównujemy, oceniamy - na tym etapie jest to bardzo deprymujące dla dzieci.

 

MOŻLIWOŚCI DZIECI

MOŻLIWOŚCI

DYDAKTYKA I WYMAGANIA

SZKOLENIA

RODZAJE ZAJĘĆ

Dzieci to nieoszlifowany diament

Wychodząc naprzeciw wymaganiom młodzieży, dzieci i ich rodziców którzy wiążą wielkie nadzieje z przyszłością gry w piłkę swoją i swoich dzieci stworzyliśmy indywidualny program nauki techniki gry w piłkę nożną. Prawdą jest żeby osiągnąć coś w życiu w każdej dziedzinie trzeba poświęcić dużo więcej czasu niż przeciętny człowiek. Trening indywidualny pozwala na dokładniejsze dopracowanie techniki piłkarskiej, poruszania się i innych elementów niezbędnych do gry na w przyszłości na najwyższym poziomie. Godzinne zajęcia sam na sam z trenerem pozwolą na wykonanie setek powtórzeń które wyeliminują braki zawodnika, nauczą poszczególnych elementów techniki, strzału itd. I podniosą jego umiejętności. Zajęcia prowadzone są przez wszystkich trenerów, a wybór trenera zależy wyłącznie od Państwa. Stawka za zajęcia jest taka sama u wszystkich. Maksymalna liczba zawodników na jednym treningu 3. Wiek od 8 lat do 20 lat.

W pierwszym etapie szkolenia wstępnego (do 10 roku życia ) szczególną uwagę zwracamy na koordynacje, która jest szkieletem elementarnych czynności ruchowych. Dzieci poprzez zabawę, gry uczą się współzawodnictwa, a także takich elementów piłkarskich jak: prowadzenia, uderzenia i przyjęcia piłki.

Trener większą uwagę zwraca na pokazywanie ćwiczeń niż ich omawianie, ponieważ dzieciom w tym wieku ciężko się skupić i mają ciągłą potrzebę ruchu.

 

Drugim etapem jest nauczanie podstawowe

 

Do głównych zadań tego etapu zaliczamy:

  • kształtowanie cech woli ,ze szczególną uwaga na godzenie nauki i treningów
  • opanowanie wszechstronnych umiejętności technicznych
  • opanowanie zespołowej i indywidualnej taktyki
  • kształtowanie umiejętnego wykorzystania posiadanych
  • umiejętności techniczno-taktycznych w różnych formach gry, a szczególnie w małych grach.

 

Na tym etapie zawodnicy z naszej szkółki będą mieli okazje zaprezentować swoje umiejętności w turniejach oraz meczach sparingowych, gdzie wynik sportowy będzie sprawą drugorzędną a uczestnictwo każdego zawodnika spowoduje, że będzie to dobra zabawa.

 

Treningi odbywają się od września do czerwca z przerwami na święta i ferie zimowe.

Każda grupa trenuje w zależności od wieku dziecka i umiejętności od 1 godziny do 1,5 h od dwóch do czterech razy w tygodniu.

 

ZAJĘCIA INDYWIDUALNE

ZAJĘCIA GRUPOWE

Treningi dla dzieci

Klasyczne zajęcia

Zajęcia indywidualne pozwalają dopracować technikę

Maksymalna ilość zawodników to 3 osoby

Jeden z wielu sparingów :) - bardzo cenne doświadczenie

Uczestnictwo w turnieju Tymbark Cup

kONTAKT:  +48  508 230 196

 

Działalność Szkółki oparta jest na najlepszych wzorcach metodyki nauczania wykorzystywanych w procesie szkolenia w Anglii jak i Polsce. Uczymy się od najlepszych.

Wszystkie prawa zastrzeżone 2018 by projektowanie.online

Kontakt:

SMS Pabianice

ul. P. Skargi 79 m 16

NIP: 731 103 35 77

tel.: +48 508 230 196
tel.: +48 517 102 969

Kontakt:

Fundacja Centrum Rozwoju Indywidualnego

ul. Brukowa 12

91-341 Łódź